Kombi Kart Tamiri Logo
1 yıl garanti

Protherm Lynx Arıza Kodları

Protherm marka Lynx modeli kombi arıza kodları ve çözümleri. Kombinizdeki arıza kodlarını tanıyın ve sorunları çözün.

13 arıza kodu bulundu

Arıza Kodu: F01

Düşük

Açıklama:

Emniyet Termostat Aşırı Isınma Problemidir

Çözüm:

Kombi emniyet termostatının olması gereken değerlerden yüksek ısı algıladığı ve kombiyi emniyete almak için kilitlediği arıza durumudur. Dairenizdeki peteklerden en az iki tanesinin vanalarının açık olduğundan emin olun. Kombi altındaki kalorifer tesisat vanalarına bakın, kapalı ise açın. Bu arıza durumunda kullanıcı olarak lambert kombinizi resetlemeniz gerekmektedir. Resetleme sonrasında eğer sorunda düzelme olmaz veya sık sık tekrarlar ise; kalorifer filtresi tıkalı olabilir, sirkülasyon pompası arızası olabilir, ana eşanjörde kireçlenme-tıkanma olabilir, üç yollu vanada sorun olabilir, emniyet termostatı arızalı olabilir ya da kalorifer tesisatı tıkalı olabilir. Sorunun net tesbiti ve tamiri için servis çağırınız. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Arıza Kodu: F02

Yüksek

Açıklama:

Kullanım Sıcak Suyu Sensör Hatası

Çözüm:

Sıcak su problemi yaşayabileceğiniz bir arıza durumudur. Sıcak su sensöründe ya da kablolarda sorun olduğunda yaşanır. Arızanın çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Arıza Kodu: F03

Yüksek

Açıklama:

Kalorifer Gidiş Sensör Hatası

Çözüm:

Kalorifer gidiş sensörü olarak bilinen parçada sorun olduğunda veya sensör kablolarında sorun olduğunda arıza yaşanır. Bu arıza durumunda net tespit ve müdahale için servisi aramalısınız.

Arıza Kodu: F04

Yüksek

Açıklama:

Ateşleme Hatası

Çözüm:

Sıklıkla yaşanılan arıza durumlarından biridir. Bu gibi durumlarda kombi ve daire gaz girişlerini kontrol ederek dairenize ve kombinize gazın geldiğinden emin olmanız gerekmektedir. Sonrasında kombinize resetleme işlemi yapabilirsiniz. Resetleme ardından sorunda düzelme olmaz ve dairenizde gaz olduğundan eminseniz servisi aramalısınız. Protherm Lynx model kombinizin; anakartı, gaz valfi ya da elektrotları arızalı olabilir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis yardımı almanızı tavsiye ederiz.

Arıza Kodu: F05

Orta

Açıklama:

Baca Sistemi Hatası

Çözüm:

Hava akış sorunu olarak da bilinir. Kombi bacası yerinden çıkmış olabilir, kontrol ediniz. Baca borusu uzatıldı ise boyutları fazla olabilir, fan, anakart ya da prosestat arızalı olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Arıza Kodu: F06

Yüksek

Açıklama:

Kalorifer Dönüş Sensör Hatası

Çözüm:

Kalorifer dönüş sensörü olarak bilinen parçada sorun olduğunda veya sensör kablolarında sorun olduğunda arıza yaşanır. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Arıza Kodu: F07

Yüksek

Açıklama:

Gaz Valfi Geri Besleme Hatası

Çözüm:

Kombi gaz vallllfinden sinyal alınamadığını bildiren arıza kodudur. Gaz valfinde veya ana kartta arıza olma ihtimali yüksektir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Arıza Kodu: F08

Yüksek

Açıklama:

: CH out NTC Sensör Aşırı Isınma Hatası...

Çözüm:

CH out NTC Sensör Aşırı Isınma Hatası

Arıza Kodu: F09

Yüksek

Açıklama:

Baca Sistemi Hatası

Çözüm:

Hava akış sorunu olarak da bilinir. Hava akış prosestatı hatalı sinyal vermektedir. Prosestat, Baca fanı veya ana kart arızalı olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Arıza Kodu: F10

Düşük

Açıklama:

Düşük veya Yüksek Su Basıncı

Çözüm:

Kombi kalorifer tesisatındaki su basıncının düşük veya yüksek olduğunu belirtir. Yani kalorifer tesisatına su eklemeniz veya su eksiltmeniz gerekmektedir. Bu arıza kodunda bar göstergesine bakarsanız düşük veya yüksek olduğunu göreceksiniz. Eğer su basıncı 1 barın altındaysa kombinin altında monteli olan bar göstergesinin hemen arka tarafındaki mavi doldurma musluğunu sola doğru çevirmeli bar göstergesini de takip ederek basıncı 1,5 bara kadar yükseltmelisiniz. İşlem bitiminde ekrandaki hata kodu silinecektir. Doldurma musluğunu da mutlaka kapatmanız gerekir. Uygulama sonrası arızada düzelme olmaz ise kombiyi resetlemeyi deneyin. Eğer su basıncı 2,5 bardan yüksekse herhangi bir peteğin hava alma yerinden su alarak basıncını 1,5 bara kadar düşürünüz. Nasıl yapılacağının videosunu izlemek için tıklayınız. Arıza sıkça yaşandığında, işlem sonrası düzelme olmadığında veya işlemi yapamadığınız durumlarda servis desteği alabilirsiniz.

Arıza Kodu: F11

Düşük

Açıklama:

Sirkülasyon problemi

Çözüm:

Kalorifer tesisatında sirkülasyonun gerçekleşmediğini bildirir. Kalorifer peteklerinin ve kombinin altındaki tesisat vanalarının açık olduğundan emin olun. Kalorifer peteklerinin havalarını alın. Eğer su basıncı 1 barın altındaysa kombinin altında monteli olan bar göstergesinin hemen arka tarafındaki mavi doldurma musluğunu sola doğru çevirmeli bar göstergesini de takip ederek basıncı 1,5 bara kadar yükseltin. Kombiyi resetleyin. Arıza durumunda düzelme olmazsa eğer kombi sirkülasyon pompası arızalanmış olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Arıza Kodu: F12

Düşük

Açıklama:

Düşük Voltaj

Çözüm:

Düşük voltaj arızası Kombinin çalışması için gerekli voltaj öngörülen sınırların altına düştüğünde görülür. Elektrik voltajının normal koşullara dönmesiyle, kombiyi resetlemeye gerek kalmadan kombi tekrar çalışır. Bu arıza durumu meydana gelen kombilerde, kombi voltaj regülatörü kullanılmasını tavsiye ederiz. Arızanın tekrarlaması halinde kombi zarar görebilir ve yüksek maliyetler çıkabilir.

Arıza Kodu: F13

Orta

Açıklama:

: Tesisat Devresi Takılmamış veya Ters...

Çözüm:

Tesisat Devresi Takılmamış veya Ters

Türkiye'nin her yerine kombi kart hizmeti