Kombi Kart Tamiri Logo
1 yıl garanti

Ferroli Econcept Arıza Kodları

Ferroli marka Econcept modeli kombi arıza kodları ve çözümleri. Kombinizdeki arıza kodlarını tanıyın ve sorunları çözün.

21 arıza kodu bulundu

Arıza Kodu: F1

Yüksek

Açıklama:

Alev Yok

Çözüm:

Kombi brülöründe ateşleme olmadığını belirtir. Ateşleme sorunlarında öncelikle yapmanız gereken daireye gaz gelip gelmediğine bakmak olsun. Gaz kontrolü sonrasında vanalar kapalı ise açın. Vanalar açık olmasına karşın arıza durumunda düzelme olmuyor ise resetleme işlemi uygulayabilirsiniz. Resetleme işleminden sonra da sorunda düzelme olmuyor ise servisi aramanız şarttır. Ateşleme sorunlarında; anakart, gaz valfi, ateşleme ve iyonizasyon elektrodunda sorun olabilmektedir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırınız.

Arıza Kodu: F10

Orta

Açıklama:

Mikroprozesör sorunu.

Çözüm:

Kombiye müdahale etmeksizin arıza tespit ve onarımı için servis yardımı almanız gerekmektedir.

Arıza Kodu: F22

Orta

Açıklama:

Ferroli Econcept F22 arıza kodu

Çözüm:

Detaylı çözüm için servise başvurunuz.

Arıza Kodu: F23

Kritik

Açıklama:

4 dakika içerisinde su basıncı girilen değere ulaşmıyor

Çözüm:

Su basıncı girilen değere uzun süre bekleme sonrası ulaşmayınca bu sorun yaşanır ve ekranda bu arıza kodu belirir. Bu arıza durumunda basınç sondasında sorun olabilmektedir. Yine de arızanın net teşhis edilmesi ve onarılması için uzman yardımı almanız gerekmektedir.

Arıza Kodu: F25

Yüksek

Açıklama:

Yazılım problemi

Çözüm:

Kombi elektronik kart yazılımında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu sorunda cihaza müdahale etmeden servisi aramalı ve uzman yardımı almalısınız.

Arıza Kodu: F26

Yüksek

Açıklama:

Yanma sırasında 4 dk da 5 defa alev eksikliği yaşanıyor

Çözüm:

Kombide yanma sırasında her 4 dakikada 5 kez alev yokluğu yaşandığını belirtir. Bu durumda alev kaybı yaşanıyor diyebiliriz. Arıza durumunda önce kombiyi resetlemelisiniz. Resetleme uygulamalarından sonra da arıza durumunda düzelme olmazsa eğer iyonizasyon elektrodu, elektronik kart veya gaz valfi gibi parçalarda sorun olabilir. Arızanın hem teşhis edilmesi hem de onarılması için mutlaka uzman yardımı almalısınız.

Arıza Kodu: F3

Kritik

Açıklama:

Aşırı Isınma Sorunu

Çözüm:

Kombide aşırı ısınma olduğunu bildiren arıza kodudur. Kombiye servis öncesi birkaç reset atabilirsiniz. Resetleme sonrasında arıza düzelmezse eğer; Tesisat tıkanıklığı, sirkülasyon pompası arızası, sensör arızası meydana gelmiş olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırınız.

Arıza Kodu: F30

Yüksek

Açıklama:

Gidiş sensörü sorunu.

Çözüm:

Kombi kalorifer gidiş suyu sensörü arızalı olduğunda, sensör borularında nemlenme veya sensör kablolarında kopukluk ya da kısa devre durumu olabilir. Arızanın teşhis edilmesi ve uzmanı tarafından yerinde çözümlenmesi için Ferroli Servisi yardımı almalısınız.

Arıza Kodu: F32

Yüksek

Açıklama:

Sıcak su sensörü sorunu

Çözüm:

Kombi kullanım suyu ntc sinde arıza durumu söz konusu olduğunda, sensör borularında nemlenme, sensör kablolarında aksaklık olduğunda bu arıza durumu ile karşılaşabilirsiniz. Arızanın teşhis edilmesi ve çözümlenmesi açısından uzman yardımı almanız şarttır.

Arıza Kodu: F34

Yüksek

Açıklama:

Şebeke voltajı 190 V altında ya da 250 V üzerinde

Çözüm:

Şebeke voltajında dalgalanma olduğunu belirtir. Voltajlar düşük ya da yüksek olabilmektedir. Bir süre kadar voltajların düzelmesini beklemelisiniz. Bekleme sonrasında voltaj düzene girdiğinde sorun düzelebilir. Ancak uzun süre bekleme neticesinde arıza durumunda düzelme olmaz ise yüksek ya da düşük gelen voltaj sebebi ile elektronik kartta sorun oluşmuş olabilir. Bu gibi durumlarda Ferroli Servisi arayarak anakarta müdahale edilmesini sağlamalısınız. Müdahale sonrasında sorun düzelir ancak yine aynı sorunla karşılaşabilirsiniz. Bu yüzden Kombi Regülatörü kullanmanızı önermekteyiz.

Arıza Kodu: F35

Orta

Açıklama:

Şebeke frekansı

Çözüm:

Şebeke frekansında anormallik olduğunu belirtir. Bir süre beklemeli, sorunda düzelme olmaz ise servis desteği alınmalıdır.

Arıza Kodu: F36

Orta

Açıklama:

Anakart sorunu

Çözüm:

Kombinin beyni görevinde olan anakartta sorun olduğunu belirtir. Bu arıza durumunda cihaz bloke konumda olacak yani çalışmayacaktır. Arızanın onarılması açısından mutlaka Ferroli Servisi yardımı almalısınız.

Arıza Kodu: F37

Kritik

Açıklama:

Düşük Su Basıncı

Çözüm:

Kombi kalorifer sistem suyunun 1 bar altında olduğunu belirtir. Bu arıza durumu ile karşılaştığınız zaman cihaza su basmanız gerekmektedir. Cihazın altında monteli şekilde olan doldurma musluğu ile 1,5 bar kadar sisteme su basmanız gerekir. Su basma işlemi bittiğinde doldurma musluğunu mutlaka kapatın. Doldurma musluğu açık kalırsa basınç yükselir ve kombi su akıtabilir. İşlem bitiminde arıza durumu düzelmez ise kombiyi resetleyebilirsiniz. Resetleme uygulamasından sonra arıza düzelecektir. Arızanın devam etmesi halinde, arızanın sürekli yaşanması halinde veya işlemin yapılamadığı durumlarda mutlaka uzman desteği almak gerekir.

Arıza Kodu: F39

Orta

Açıklama:

Dış Sonda Sorunu.

Çözüm:

Çözüm Dış ortam sondasında sorun olabileceğini belirtir. Bu parça her kombide bulunmamaktadır. Dış hava sondası varsa eğer arızalı olabilir ya da bağlantılarda sorun olabilir. Dış hava sondası yoksa eğer elektriksel bir sorun olabilir. Arızanın tespit edilmesi ve sonuçlandırılması açısından uzman yardımı almanız gerekmektedir.

Arıza Kodu: F40

Kritik

Açıklama:

Yüksek Su Basıncı

Çözüm:

Kombi tesisatındaki su basıncının yüksek olduğunu belirtir. Bu arıza durumunda yüksek basıncı düşürmeniz gerekmektedir. İdeal tesisat su basıncı 1 ile 2 bar arasıdır. Bu arıza durumunda ise basınç değeri 2,5 üzeridir. Kombiye en yakın kaloriferin üst yan kısmını açarak oradan su almalısınız. Su aldığınız an basınç düşmeye başlar. İşlemi basınç değeri 1,5 olana kadar devam ettirin. Bu değere geldiğinde ise işlemi sonlandırın. Arıza durumu düzelecektir. Düzelme olmazsa eğer kombiye reset atmanız yeterlidir. Arıza durumu sıklıkla tekrar ederse eğer mutlaka uzman yardımı almalısınız.

Arıza Kodu: F41

Kritik

Açıklama:

Basınç Sondası Sorunu

Çözüm:

Kombi tesisatındaki suyu ölçme görevinde olan basınç sondasında sorun olabileceğini belirtir. Bu arıza durumunda basınç değeri yanlış gösterilir. Parçanın değiştirilmesi ve arızanın giderilmesi amacı ile Ferroli Servisi yardımı almanız gerekmektedir.

Arıza Kodu: F43

Yüksek

Açıklama:

Kalorifer dönüş suyu sensörü sorunu

Çözüm:

Kombi kalorifer dönüş suyu ntc si arızalı ise, ntc kablolarında sorun var ise, ntc borularında nemlenme var ise bu sorunu yaşayabilirsiniz. Genel anlamda net arıza teşhisi yapılması ve sorunun giderilmesi amacı ile mutlaka uzman yardımı almalısınız.

Arıza Kodu: F45

Yüksek

Açıklama:

Duman sensörü arızası

Çözüm:

Çözüm Kullanıcı olarak bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmamalı, arızanın tespit edilmesi ve çözümlenmesi için Ferroli Servisi desteği almalısınız.

Arıza Kodu: F5

Orta

Açıklama:

Fan Hatası

Çözüm:

Bu arıza durumu ile karşılaşırsanız eğer kombiye müdahale etmeden servis çağırınız. Fan arızası, anakart arızası meydana gelmiş olabilir.

Arıza Kodu: F8

Yüksek

Açıklama:

Alev çıkış devresi sorunu

Çözüm:

Bu arıza durumunda servis çağırmadan önce kombiyi resetlemelisiniz. Resetleme sonrasında eğer arıza durumunda düzelme olmaz ise; anakart, iyonizasyon elektrodu ya da gaz valfinde sorun olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırınız.

Arıza Kodu: F9

Yüksek

Açıklama:

Elektronik kart ile gaz vanası arasında bağlantı yok

Çözüm:

Bağlantı kopukluğu söz konusu olduğu zaman bu sorun yaşanmaktadır. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırınız.

Türkiye'nin her yerine kombi kart hizmeti