Kombi Kart Tamiri Logo
1 yıl garanti

Demirdokum Themafast Arıza Kodları

Demirdöküm marka ThemaFast modeli kombi arıza kodları ve çözümleri. Kombinizdeki arıza kodlarını tanıyın ve sorunları çözün.

20 arıza kodu bulundu

Arıza Kodu: F01

Yüksek

Açıklama:

Ateşleme Hatası

Çözüm:

Dairenizde gaz olmayabilir veya gaz vanaları kapalı olabilir. İlk olarak dairenize gelen gaz vanalarını kontrol ediniz, gaz vanaları kapalı durumda ise açık konuma getiriniz. Dairenizde gaz olup olmadığını ocağınızı yakarak kontrol ediniz. Dairenizde gaz var ve vanalar açık ise kombiyi resetleyiniz. Themafast model kombilerde reset düğmesi bulunmaz. 0-1 konumlu düğmeden resetleme işlemi uygulamalı yani kombiyi kapatıp birkaç saniye sonra yeniden açmalısınız. İşlemi sorun düzelmezse birkaç kez tekrarlayın. Arıza durumu yine de devam etmekte ise; anakartta, elektrotlarda veya gaz valfinde sorun olabilir. Servis çağırınız.

Arıza Kodu: F02

Orta

Açıklama:

Baca sistem Hatası

Çözüm:

Baca sisteminde bir sorun olduğunu belirtir. Kombi bacasının yerinden çıkmadığından emin olmak için kontrol edebilirsiniz. Baca fanı, prosestat veya anakartta problem olabilir. Servis Çağırın.

Arıza Kodu: F03

Orta

Açıklama:

Demirdokum Themafast F03 arıza kodu

Çözüm:

Detaylı çözüm için servise başvurunuz.

Arıza Kodu: F04

Orta

Açıklama:

Demirdokum Themafast F04 arıza kodu

Çözüm:

Detaylı çözüm için servise başvurunuz.

Arıza Kodu: F05

Kritik

Açıklama:

Aşırı ısınma sorunu

Çözüm:

Kombi içerisinde kalorifer sisteminde aşırı ısınma olduğunu bildirir. Kombi kış konumunda çalışıyor ise radyatör vanalarına kontrol ediniz, kapalı ise açınız. En az iki peteğin çalışır durumda olması sistem sağlığı açısından önemlidir. Arıza durumu yine de devam ederse resetleme işlemini birkaç kez tekrar edin. Sorunun düzelmiyorsa ana eşanjörde tıkanıklık-kireçlenme, üç yollu vanada arıza, kalorifer filtresinde yada tesisatta tıkanma, sirkülasyon pompasında sıkışma gibi durumlar yaşanabilir. Servis çağırınız.

Arıza Kodu: F06

Yüksek

Açıklama:

Isıtma sensörü sorunu

Çözüm:

Kalorifer ntc sorunu olarak da adlandırabiliriz. Sensörün arızalı olduğu durumlarda, sensör kablolarında kopma-kısa devre olduğunda veya sensör borularında nemlenme olduğuna böyle bir arıza kodu ile karşılaşılabilir. Bu gibi durumlarda tespit ve müdahale için servisi aramalısınız.

Arıza Kodu: F08

Yüksek

Açıklama:

CTN3 sensör sorunu

Çözüm:

Harici bir sensördür. Sensör arızalı olduğunda, kablolarında veya borularında sorun olduğunda yaşanabilir. Net teşhis ve problemin çözümlenmesi adına servisi aramalısınız.

Arıza Kodu: F09

Kritik

Açıklama:

Su basınç sensör hatası

Çözüm:

Su basınç sensörü arızalı olabilir ve basınç sensör değişimi gerekebilir. Servis çağırınız.

Arıza Kodu: F11

Düşük

Açıklama:

Anakart problemi

Çözüm:

Kombi bu durumda bloke olduğu için çalışmaz. Bu gibi durumlarda Kombiyi kapatıp açarak resetlemelisiniz. İşlemi birkaç kez daha tekrar edebilirsiniz. Sorunda yine de düzelme durumu olmazsa eğer anakart tamiri veya değişimi gerekmektedir. Servis çağırın.

Arıza Kodu: F12

Orta

Açıklama:

: Ekran kartı veya uzaktan kumanda sorunu Kombide ekran kartında veya uzaktan kumanda panelinde sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Servis çağırınız....

Çözüm:

Ekran kartı veya uzaktan kumanda sorunu Kombide ekran kartında veya uzaktan kumanda panelinde sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Servis çağırınız.

Arıza Kodu: F13

Düşük

Açıklama:

Ana devre hatası

Çözüm:

Kombi anakartta problem olduğu zaman bu hata kodunu verir. Kombiyi kapatıp birkaç saniye sonra açmalısınız. Resetleme işlemini bir kaç kez yapmanıza rağmen sorunda düzelme olmaz ise servisi çağırmalısınız.

Arıza Kodu: F14

Orta

Açıklama:

: Kalorifer devresi su sıcaklığı 95°C nin üzerinde. Kalorifer devresindeki su sıcaklığının maksimum seviyeyi aştığını belirten arıza kodudur. Bu durumda öncelikle peteklerin açık olup olmadığına bakın. Kapalı ise açın. Kombi altındaki tesisata bağlı kalorifer vanalarını kontrol edin ve kapalı ise açın. Buna rağmen sorun devam etmekte ise kombiyi kapatın ve bir süre kadar kapalı şekilde bırakın. Daha sonrasında açın. Sorun devam ediyor ise servis çağırın....

Çözüm:

Kalorifer devresi su sıcaklığı 95°C nin üzerinde. Kalorifer devresindeki su sıcaklığının maksimum seviyeyi aştığını belirten arıza kodudur. Bu durumda öncelikle peteklerin açık olup olmadığına bakın. Kapalı ise açın. Kombi altındaki tesisata bağlı kalorifer vanalarını kontrol edin ve kapalı ise açın. Buna rağmen sorun devam etmekte ise kombiyi kapatın ve bir süre kadar kapalı şekilde bırakın. Daha sonrasında açın. Sorun devam ediyor ise servis çağırın.

Arıza Kodu: F15

Orta

Açıklama:

Step motor arızası

Çözüm:

Kombide bulunan üç yollu vananın step motorunda sorun olabileceğini belirtir. Step motorun değişmesi gerekebilir. Bu durumda servisi aramalısınız.

Arıza Kodu: F16

Yüksek

Açıklama:

Gaz valfi arızası

Çözüm:

Gaz valfinin arızalı olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda sorun gaz valfinde ya da elektronik kartta olabilir. Tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayın.

Arıza Kodu: F17

Düşük

Açıklama:

: Voltaj 165 V altında. Şebeke voltajların düşük olduğunu belirtir. Kombi bu durumda otomatik resetlenir. Bir süre kadar beklemenizi öneriyoruz. Voltajlar düzene girdiğinde sorun da çözümlenebilir. Uzun süre beklediniz ama arıza durumu hala devam etmekte ise anakart hasar görmüş ya da düşük voltaj sebebi ile yanmış olabilir. Anakart tamiri ya da değişimi ile problem çözümlenebilir. Yalnız sorun yine tekrar edebileceğinden yeniden anakart sorunu yaşamamak adına kombi regülatörü kullanmanızı önermek...

Çözüm:

Voltaj 165 V altında. Şebeke voltajların düşük olduğunu belirtir. Kombi bu durumda otomatik resetlenir. Bir süre kadar beklemenizi öneriyoruz. Voltajlar düzene girdiğinde sorun da çözümlenebilir. Uzun süre beklediniz ama arıza durumu hala devam etmekte ise anakart hasar görmüş ya da düşük voltaj sebebi ile yanmış olabilir. Anakart tamiri ya da değişimi ile problem çözümlenebilir. Yalnız sorun yine tekrar edebileceğinden yeniden anakart sorunu yaşamamak adına kombi regülatörü kullanmanızı önermekteyiz.

Arıza Kodu: F18

Orta

Açıklama:

Kullanıcı arayüz sorunu

Çözüm:

Ekran kartında sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Servis çağırınız.

Arıza Kodu: F19

Yüksek

Açıklama:

Sıcak su sensör arızası

Çözüm:

Bu durumda sıcak su NTC sensörde veya borularında sorun olabileceğinden servis çağırınız.

Arıza Kodu: F20

Orta

Açıklama:

: Ekran kartı ile anakart uyumlu değil. Ekran kartı ile kombinin uyum sağlamadığını belirtir. Öncesinde ekran kart değişimi yapıldı ise parça kombiye uygun olmayabilir ya da yerine tam takılmamış olabilir. Yeniden servisi çağırmanız gerekir. Öncesinde bir müdahale olmadı ise muhtemel sebep anakart ile alakalı olabilir. Bu durumda kombiyi birkaç kez kapatıp açmalısınız. Kapatıp açma işlemi sonrasında sorun düzelmezse eğer servisi aramanız gerekir....

Çözüm:

Ekran kartı ile anakart uyumlu değil. Ekran kartı ile kombinin uyum sağlamadığını belirtir. Öncesinde ekran kart değişimi yapıldı ise parça kombiye uygun olmayabilir ya da yerine tam takılmamış olabilir. Yeniden servisi çağırmanız gerekir. Öncesinde bir müdahale olmadı ise muhtemel sebep anakart ile alakalı olabilir. Bu durumda kombiyi birkaç kez kapatıp açmalısınız. Kapatıp açma işlemi sonrasında sorun düzelmezse eğer servisi aramanız gerekir.

Arıza Kodu: F21

Kritik

Açıklama:

Su basıncı düşük

Çözüm:

Kombinin kalorifer tesisatı su basıncının olması gereken değerin altında olduğunu belirtir. Yani sisteme su basarak sorunu çözümleyebilirsiniz. Themafast kombinin sol alt tarafındaki mavi doldurma musluğunu sola çevirdiğinizde su sesi gelir ve yuvarlak bar göstergesinde yükselme olur. Bar değeri 1,5 e gelene kadar su basın. Su basma işlemi sonrasında mavi doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatın. Su basma uygulamasından sonra sorun düzelecektir. Düzelme olmaz ise kombiyi kapatıp birkaç saniye geçtikten sonra yeniden açın. Sorun düzelmiyorsa basınç sondası arızalı olabilir. Servis çağırınız.

Arıza Kodu: F22

Kritik

Açıklama:

Su basıncı yüksek

Çözüm:

Çözüm Tesisat su basıncının yüksek olduğunu yani 2,7 bar üstünde olduğunu belirtir. Basıncın yüksek olduğunu yuvarlak bar göstergesine bakarak da görebilirsiniz. Yüksek basıncı düşürmek için herhangi bir peteğin havasını almanız gerekir. Hava alma yerinden basınç 1,5 bar olana kadar su almaya devam edin. Basınç 1,5 bara geldiği zaman su alma işlemini bırakın sorun düzelecektir. Düzelme olmadığı taktirde kombiyi kapatın ve birkaç saniye sonra yeniden açın. Yine de sorun düzelmiyorsa servis çağırın.

Türkiye'nin her yerine kombi kart hizmeti