Kombi Kart Tamiri Logo
1 yıl garanti

Demirdokum Nitron Condense Arıza Kodları

Demirdöküm marka Nitron Condense modeli kombi arıza kodları ve çözümleri. Kombinizdeki arıza kodlarını tanıyın ve sorunları çözün.

15 arıza kodu bulundu

Arıza Kodu: F01

Yüksek

Açıklama:

Aşırı Isınma Uyarısı Nitron Condense

Çözüm:

Kombide sıcaklığının normalden fazla yükselmesi sebebi ile limit termostatın devreye girdiğini ve kombiyi emniyete aldığını belirtir. Bu arıza durumunda Bu arıza durumunda kombinin altındaki vanaları ve petek vanalarını kontrol edin. Vanalar kapalı ise mutlaka açın. Vanalar açık durumda ise kombiyi resetleyin. Resetleme sonrasında da arıza durumu devam etmekte ise bu durumda servisi arayın. Ana eşanjörde kireçlenme yada tıkanma olabilir. Üç yollu vana arızalı olabilir, sirkülasyon pompası sıkışmış olabilir, kalorifer tesisatının tıkandığı veya kalorifer filtresinin tıkalı olduğu durumlarda bu sorun yaşanabilir. ( petek temizliği yaptırın ) sensör bağlantılarında problem olabilir.

Arıza Kodu: F02

Yüksek

Açıklama:

Kullanım Suyu Ntc hatası

Çözüm:

Kullanım suyu sensöründe arıza olduğunu belirten uyarı kodudur. Nitron Condense kombide kullanım sıcak suyu sıcaklık kontrolünü sağlar. Bu sorun yaşandığında sensör arızalanmış diyebiliriz. Sensör arızasının yanı sıra kablolarda kısa devre, temassızlık, borularda nemlenme gibi durumlar olabilir. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz herhangi bir şey yoktur. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırınız.

Arıza Kodu: F03

Yüksek

Açıklama:

Kalorifer Gidiş Ntc hatası

Çözüm:

Kalorifer sensör arızası da diyebiliriz. Sensörde sorun olabilir, sensör boruları nemlenmiş olabilir ya da sensör bağlantılarında kopukluk-kısa devre durumları söz konusu olabilir. Arızanın net tespiti ve onarımı için servis desteği alınmalıdır.

Arıza Kodu: F04

Yüksek

Açıklama:

Ateşleme Sorunu

Çözüm:

Kombinin ateşleme yapmadığını belirten bir arıza kodudur. Bu durumda önce dairenizde gaz olduğundan ve kombi gaz giriş vanasının açık olduğundan emin olmalısınız. Gaz girişlerinde sorun yoksa kombi resetlenmelidir. Birkaç kez resetlemeden sonra da sorun devam etmekte ise mutlaka servis yardımı alınmalıdır. Ateşleme sorununun yaşanmasındaki muhtemel sebepler; elektronik kart, gaz valfi, iyonizasyon ateşleme elektrodu arızasıdır. Hangi parça ya da parçalarda sorun olduğunu ancak uzman servis ekibi yerinde görerek tesbit edebilir. Servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Arıza Kodu: F05

Yüksek

Açıklama:

Baca Atık Gaz Sistem Sorunu

Çözüm:

Hava akışında problem olduğunu belirten hata kodudur. Nitron Condense yoğuşmalı model kombiler hermetik olduğu için atık gaz ve temiz hava alışverişini fan ve dışarı uzanan hava akım borusu ile sağlar. Fan, prosestat ve elektronik kart arızalı olduğunda bu sorun yaşanır. Bu parçaların hangisinde sorun olduğunu bulmak için uzman servis ekiplerinin arızayı yerinde görmesi gerekir. Müdahale de arızalı parçanın arıza durumuna bağlı değişmektedir.

Arıza Kodu: F06

Düşük

Açıklama:

Kalorifer Dönüş Ntc hatası

Çözüm:

Kalorifer dönüş hattı sıcaklığı çok yüksekse bu sorun yaşanır. Arıza durumunda cihazı resetleseniz de büyük ihtimal ile düzelme olmayacaktır. Arızanın teşhisi ve çözümü için servis çağırmalısınız.

Arıza Kodu: F07

Yüksek

Açıklama:

Gaz Valfi Geri Besleme Hatası

Çözüm:

Gaz valfi sürme devresinde bir hata olması durumunda

Arıza Kodu: F08

Kritik

Açıklama:

CH Gidiş NTC aşırı ısınma hatası

Çözüm:

Tesisat Devresi gidiş NTC sensör ölçümü 95°C ve üzerinde ise ekranda görülen hata kodudur.

Arıza Kodu: F09

Orta

Açıklama:

Baca sistemi sorunu

Çözüm:

Kombi baca sistemi hava akışını tam olarak sağlayamadığı zaman bu sorun yaşanır. Bu arıza durumunda fan veya kart arızası olabilir. Baca sisteminin de kontrol edilmesi gerekir. Servis yardımı alınmalıdır.

Arıza Kodu: F10

Kritik

Açıklama:

Tesisat Devresi Su Basıncı Hatası

Çözüm:

Kalorifer Tesisatı Su Basıncı Düşük Demirdöküm Nitron Condense kombi su basıncının düşük olduğunu belirten arıza kodudur. Basınç düşük ise Nitron Condense kombinin alt tarafında bulunan su doldurma musluğunu çevirerek su basmalısınız Ekrandaki değer 1,5 olana kadar su basın, sonrasında doldurma musluğunu kapatmayı unutmayın. Su basma işlemi sonrasında arıza durumu düzelmez ise resetleme işlemi yapın. Sorun hala devam ediyor ise servis yardımı alınız.

Arıza Kodu: F11

Kritik

Açıklama:

Sirkülasyon Hatası

Çözüm:

Kalorifer Gidiş-dönüş Farkı Çok Yüksek Kalorifer tesisatında giden su sıcaklığı ve geri dönen su sıcaklığı normal değerlerin dışında. Bu arıza durumunda önce kalorifer tesisatı su basıncını kontrol etmelisiniz. Basınç 1 ila 2 bar arasında olmalıdır. Basınç düşükse kaloriffer tesisatına kombinin alt kısmındaki su doldurma musluğu yardımıyla, su basılmalıdır. Kalorifer peteklerinizin en az 2 tanesinin vanalarının tam açık olduğundan emin olmak için kontrol ediniz. Peteklerin havalarını kontrol ediniz. Basınç ideal seviyedeyse kombiyi birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme sonrası düzelme olmazsa eğer; pompa arızası olabilir, cihazda kireçlenme olabilir, sistemde hava olabilir, sensör arızası olabilir. Net arıza teşhisi ve onarımı için servis yardımı almanız gerekiyor.

Arıza Kodu: F12

Düşük

Açıklama:

Düşük Voltaj Hatası voltaj 165 V

Çözüm:

Düşük Voltaj Kombiye şebekeden gelen voltajın normal değerlerin altında olduğunu belirtir. Yani voltaj düşüklüğü sorunu denilebilir. Bir süre kadar voltajların düzelmesini beklemelisiniz. Bir süre sonra kombide düzelme durumu olmazsa kombi anakartı arızalanmış olabilir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırmalısınız.

Arıza Kodu: F13

Yüksek

Açıklama:

Ntc Sensör Hatası

Çözüm:

Bu arıza durumunda kombiye müdahalede bulunmadan servis yardımı almanız gerekir. Ntc sensörlerin kontrol edilmesi gerekir. Bağlantı sorunu varsa düzeltilmeli, bağlantı yoksa direk bağlantı doğru şekilde yapılmalı veya arızalı sensörler değiştirilmelidir. Bağlantılarda ve ntc sensörlerde sorun yoksa elektronik kart, gaz armatörü ve kablo demeti kontrol edilmelidir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırınız.

Arıza Kodu: F14

Yüksek

Açıklama:

Ateşleme bloke oluyor

Çözüm:

Ateşleme Bloke Ateşleme sinyali önceden tanımlanan zaman aralığının 5 saniye kadar dışında olursa bu sorun yaşanır. Dairenizde gaz kesintisi olmadığından emin olun. Böyle bir durum söz konusu değilse “reset” butonuna basarak cihazı resetleyin. Birkaç resetleme işlemine karşın sorun düzelmezse; gaz valfi, elektrotlar veya kart kontrolü yapılmalıdır. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırınız.

Arıza Kodu: F15

Düşük

Açıklama:

Alev devre dışı, ateşleme bloke oluyor

Çözüm:

Alev Kesintisi Alev eğer 10 saniye içinde devre dışı kalırsa ateşleme sistemi bloke olur. Alevin neden kesildiği önemlidir. Bu durumda kombiyi birkaç kez resetlemeniz gerekir. Yani “reset” butonuna basarak kombiyi resetleyebilirsiniz. Birkaç resetleme işlemine rağmen düzelme olmazsa eğer baca sistemi dahil, ateşleme sistemini komple kontrol etmek gerekir. Kombi içinde harici bir su kaçağı varsa bu durum da alevi kesebilir. Arızanın yerinde görülmesi gerekir. Arızanın net teşhis ve çözümü için servis çağırınız.

Türkiye'nin her yerine kombi kart hizmeti