Kombi Kart Tamiri Logo
1 yıl garanti

Demirdokum Nepto Arıza Kodları

Demirdöküm marka Nepto modeli kombi arıza kodları ve çözümleri. Kombinizdeki arıza kodlarını tanıyın ve sorunları çözün.

12 arıza kodu bulundu

Arıza Kodu: F01

Düşük

Açıklama:

Aşırı Isınma Sorunu

Çözüm:

Demirdöküm Nepto kombilerde kalorifer tesisat suyu sıcaklığının yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda kullanıcı olarak kombiyi resetlemeniz gerekmektedir. Resetleme sonrasında düzelme durumu olmazsa eğer ve kombiniz kış konumunda iken bu sorun yaşanıyor ise kalorifer tesisat vanalarını ve radyatör ( petek ) vanalarını kontrol ediniz, vanaların açık olması gerekir. Vanalar açık ise veya kombi yaz konumunda ise servis yardımı almanız gerekmektedir. Bu arıza durumunda sorununda; ana eşanjörde tıkanma veya kireçlenme, üç yollu vanada arızalanma, kalorifer tesisatında ve peteklerde tıkanma, kalorifer tesisat filtrelerinde tıkanma, sirkülasyon pompasında sıkışma veya yanma durumu meydana gelmiş olabilir. Servis çağırmanızı öneririz.

Arıza Kodu: F02

Yüksek

Açıklama:

Kullanım Suyu NTC Sensör Sorunu

Çözüm:

Kullanım suyu sensöründe arıza olduğunu belirten uyarı kodudur. Nepto kombide kullanım sıcak suyu sıcaklık kontrolünü sağlar. Bu sorun yaşandığında sensör arızalanmış diyebiliriz. Sensör arızasının yanı sıra kablolardakısa devre, temassızlık, borularda nemlenme gibi durumlar olabilir. Servis çağırınız.

Arıza Kodu: F03

Yüksek

Açıklama:

Kalorifer Tesisatı Gidiş Sensörü Sorunu

Çözüm:

Kalorifer tesisat suyu gidiş sensöründe sorun olduğunu ya da kablo bağlantılarında hata olduğunu belirtir. Arızanın net teşhisi ve müdahalesi adına servisi arayarak yardım talep etmeniz gerekmektedir.

Arıza Kodu: F04

Yüksek

Açıklama:

İyonizasyon Ve Ateşleme Sorunu

Çözüm:

Bu gibi sorunlar gaz yokluğu sebebi ile yaşanmaktadır. Bu durumda öncelikle dairenizde gaz olup olmadığını kontrol ederek gaz vanaları kapalı ise açın. Dairenizde gaz olduğundan ve gaz vanalarının açık olduğundan emin olduktan sonra resetleme işlemi yapın. Resetleme işleminden sonrasında sorun düzelmez ise; anakart, gaz valfi, iyonizasyon ateşleme elektrodunda sorun olabilmektedir. Servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

Arıza Kodu: F05

Yüksek

Açıklama:

Hava Akış Anahtarı Sorunu

Çözüm:

Demirdöküm Nepto kombide hava akış anahtarı sorunu genelde prosestat sorunu olarak bilinmektedir. Yalnız sadece prosestat sorunu anlamına gelmez. Hermetik Nepto kombilerde prosestatın yanı sıra fan ya da anakartta sorun olabilmektedir. Bacalı kombilerde ise baca sensörü arızalı olabilir veya baca tıkalı olabilir. Servis yardımı almanız gerekir

Arıza Kodu: F06

Yüksek

Açıklama:

Tesisat Devresi Dönüş Sensör Sorunu

Çözüm:

Nepto kombide tesisat suyu dönüş sensöründe sorun olduğunu belirten bir arıza kodudur. Bu durumda sensör arızalı olabilir. Bunun yanı sıra kablo bağlantılarında sorun olabilir. Sorunun çözümlenmesi adına servis yardımı almanız gerekir

Arıza Kodu: F07

Yüksek

Açıklama:

Gaz Valfi Geri Besleme Sorunu

Çözüm:

Demirdöküm Nepto kombide kablo sorunu ya da farklı etmenler sebebi ile anakartın gaz geri beslemesinde sorun olup sinyalin ulaşmadığını belirtir. Arızanın tespit edilmesi ve çözümlenmesi adına servis desteği almanız gerekir.

Arıza Kodu: F08

Yüksek

Açıklama:

Tesisat Devresi Gidiş Sensöründe Aşırı Isınma Sorunu

Çözüm:

Demirdöküm Nepto kombide tesisat devresi gidiş sensörünün ölçümü 91°C nin üstüne çıktığı zaman bu hata kodu ekranda belirir. Bu durumda kullanıcı olarak cihazı sadece resetleyebilirsiniz. Arıza çözümlenmez de sorun devam ederse servisi arayarak yardım almanız gerekir

Arıza Kodu: F09

Orta

Açıklama:

Hava Akış Anahtarı Kapalı Sorunu

Çözüm:

DemirdökümNepto kombinin çalışmaya başlamasının hemen sonrasında prosestatın kontaklarını kapatması ya da çalışma sırasında prosestat kontolü esnasında fanın duruyor olmasına rağmen prosestatın kontaklarının yine de kapalı durumda olması sonucunda meydana gelen bir hata kodudur. Bu durum sadece prosestat ile alakalı olmayabilir. Anakart veya fan motorunda da sorun olabilir. Tespit ve müdahale için servisi aramanız gerekmektedir.

Arıza Kodu: F10

Kritik

Açıklama:

Tesisat Su Basıncı Sorunu

Çözüm:

Tesisat su basıncının yüksek veya düşük olduğunu belirtir. Bar göstergesine bakarak basıncın hangi seviyede olduğunu görebilir ve ona göre müdahalede bulunabilirsiniz. Su basıncı 1 ila 2 bar arasında olmalıdır. Su Basıncı düşük ise Nepto kombinin altında yer alan mavi veya siyah su doldurma musluğu ile basınç 1,5 bara gelinceye kadar su basmalısınız. Su basıncı yüksek herhangi bir peteğin hava alma yerinden su basıncı 1,5 bara gelinceye kadar su boşaltınız. Sonrasında sorun düzelecektir. Sorunda düzelme olmazsa resetleme işlemi yapabilirsiniz. Yine de sorun devam etmekte ise su basınç sondası arızanmış olabilir. Servis çağırmanızı öneririz.

Arıza Kodu: F11

Orta

Açıklama:

Devir-daim Sorunu

Çözüm:

Tesisat gidiş ve tesisat dönüş suyu arasında 40°C sıcaklık farkı olduğu zaman ekranda F11 arıza kodu belirir. Kullanıcı olarak tesisat vanaları ve petek vanaları açık mı diye kontrol etmelisiniz. Kapalı ise açmalısınız. Açmanıza rağmen sorun yine de devam eder ise Demirdöküm Servisi’ni aramanız gerekmektedir

Arıza Kodu: F12

Yüksek

Açıklama:

Düşük Voltaj Sorunu

Çözüm:

Şebeke gerilimi 165 V dan az olduğu zaman Nepto kombi ekranında bu hata kodu belirmektedir. Kombi otomatik resetlenecektir. Şebeke voltajının düzelmesini beklemeniz gerekmektedir. Bir süre kadar bu şekilde bekleyin. Uzun süre beklemenize rağmen düzelme durumu olmaz ise düşük voltaj sebebi ile Nepto kombide sorun meydana gelmiş olabilir. Bu gibi durumlarda genelde elektronik kart yanmış veya hasar görmüş oluyor. Yine de net teşhis için servis yardımı almanız gerekmektedir. Bu sorunu bir kez daha yaşamamak adına veya hiç yaşamamak adına KOMBİ REGÜLATÖRÜ kullanabilirsiniz.

Türkiye'nin her yerine kombi kart hizmeti