Kombi Kart Tamiri Logo
1 yıl garanti

Alarko Serena Arıza Kodları

Alarko Serena kombi arıza kodları

Çoğu Alarko Serena modelinde E01 kodu, genellikle ateşleme problemini işaret eder. Gaz vanası, elektrot veya ateşleme kontrol ünitesinde sorun olabilir. 13 farklı arıza kodu ile detaylı çözüm rehberi burada.

13 arıza kodu bulundu

Arıza Kodu: E01

Yüksek

Açıklama:

Ateşleme Hatası

Çözüm:

Alarko Serena kombinin ateşlemeyi gerçekleştiremediğini belirten koddur. Bu sebeple kombi çalışmaz. Kullanıcı olarak, dairenizde gaz olduğundan emin olunuz. Kombi gaz giriş vanasının açık olduğundan emin olunuz. Eğer dairenizde gaz var ve gaz giriş vanası açık ise kombiye birkaç kez reset atınız. Resetten sonrada arıza durumunda düzelme olmaz ise ise kombi gaz valfinde, iyonlarda, elektrotlarda veya kartta sorun olabilir. Arızanın kesin tespiti ve çözümü için servis çağırınız.

Arıza Kodu: E02

Kritik

Açıklama:

Aşırı Isınma Problemi

Çözüm:

Kombide aşırı ısınma sebebi ile emniyet termostatının devreye girdiğini belirtir ve kombi kendisini emniyete almak için çalışmaz. Kullanıcı olarak kombinin altındaki tesisat vanalarını ve radyatör peteklerinin vanalarını kontrol ediniz, kapalı ise açınız. Daha sonra kombinizi resetleyin. Kombi resetleme sonrasında arıza durumunda düzelme olmaz ise; tesisat tıkalı, kalorifer filtresi tıkalı olabilir. Pompa, ana eşanjör ya da üç yollu vana gibi önemli parçalarda sorun olabilir. Arızanın net teşhisinin yapılması ve sorunun çözümü için servisi aramanız gerekir.

Arıza Kodu: E05

Yüksek

Açıklama:

Kalorifer sensör problemi.

Çözüm:

Kalorifer sistemi sensöründe problem olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu gibi arıza durumlarında teknik açıdan yapılması gereken en önearıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir şey bulunmamaktadır. Sensörün arızalı olması, sensör borularında nemlenme olması ya da sensör bağlantılarında problem olması sebebi ile bu arıza durumu yaşanır. Arızanın net teşhisinin yapılması ve sorunun çözümü için servis çağırınız.

Arıza Kodu: E06

Yüksek

Açıklama:

Sıcak su sensör problemi

Çözüm:

Kombide sıcak su sisteminde çalışan sensörde sorun olabileceğini belirten bir hata kodudur. Kullanıcı olarak yapılabilecek bir şey yoktur. Bu arıza durumunda sensörde problem olabilir, sensör borularında nemlenme, sensör bağlantılarında sorun olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırınız.

Arıza Kodu: E14

Yüksek

Açıklama:

Hava akış problemi

Çözüm:

Alarko Serena model kombiler hermetiktir. Hermetik kombilerde hava akışı fan yardımı ile olur. Bu arıza durumunda fan, prosestat veya elektronik kartta problem olabilir. Dışarı uzanan hava akım borusu uzun olabilir ya da yerinden çıkmış olabilir. Arızanın teşhis edilerek çözümü için mutlaka uzman yardımı almalısınız

Arıza Kodu: E22

Orta

Açıklama:

Parametre ayarlarında sorun var

Çözüm:

Parametre ayarlarının bozuk olduğunu belirten bu arıza durumunda mutlaka Alarko Servisi ile görüşmelisiniz.

Arıza Kodu: E35

Düşük

Açıklama:

Alev yokluğu

Çözüm:

Brülörde yanma olmasına rağmen alev yokluğu yaşandığını belirtir. Cihaza reset atmalısınız. Yani açma-kapama uygulaması yapmalısınız. Buna rağmen arızada düzelme olmaz ise; anakart, iyonizasyon elektrodunda veya gaz armatöründe sorun olabilir. Arıza tespit ve onarımı için mutlaka servisi arayın.

Arıza Kodu: F0

Kritik

Açıklama:

Tesisat basıncı düşük

Çözüm:

Tesisat su basıncı düştüğü zaman genelde bu sorun yaşanmaktadır. Basıncı yükselttiğiniz zaman sorun düzelir. Alarko Serena kombinin sağ altında monteli olan mavi doldurma musluğunu yavaşça sola çevirmeli basınç göstergesi yeşile gelene dek kombiye su verilmelidir. işlemden sonra doldurma musluğunu mutlaka kapatın, açık kalmasın. Sorun düzelmezse reset atın. Sorun devam ederse veya sık sık tekrarlar ise, arızanın çözümü için servis çağırınız.

Arıza Kodu: F1

Düşük

Açıklama:

Aşırı ısı limit termostat hatası

Çözüm:

Bu gibi durumlarda ekranda reset yazısı ve anahtar sembolü de olur. Aşırı ısı sebebi ile cihaz emniyete alınmış ve bloke şekildedir. Öncelikle kalorifer ve petek vanalarına bakabilirsiniz. Vanalar kapalı ise açmanız gerekmektedir. Vanalar açık ise R düğmesine basarak kombinizi resetleyin. Resetleme sonrasında da arıza durumunda değişiklik olmazsa eğer; ana eşanjör, devir daim motoru ya da üç yollu vana arızalı olabilir. Filtre tıkalı ya da kalorifer tesisatında tıkanma olabilir. Arıza teşhis ve onarımı için servisi aramalısınız.

Arıza Kodu: F2

Yüksek

Açıklama:

Sıcak Su NTC Hatası

Çözüm:

Sıcak su ısı sensöründe sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Sıcak su sensörü arızalı ise, sensör bağlantılarında kopma-kısa devre var ise, sensör borularında nemlenme var ise bu sorun yaşanabilir. Bu arızanın tespit edilerek çözümlenmesi açısından servisi aramalısınız.

Arıza Kodu: F3

Yüksek

Açıklama:

Kalorifer sensöründe sorun var

Çözüm:

Kalorifer ısı sensöründe problem olabileceğini belirtir. Kalorifer sensörü arızalı ise, sensör bağlantılarında problem var ise, sensör boruları nem yapmış ise bu sorunla karşılaşırsınız. Bu arıza durumunda kullanıcı olarak cihaza herhangi bir işlem yapmayın. Arızanın tespit edilmesi ve çözümlenmesi için servisi arayın.

Arıza Kodu: F4

Düşük

Açıklama:

Ateşleme denemesi olmasına rağmen alev yok

Çözüm:

Ekranda F4 arıza kodu ile birlikte reset yazısı da belirmektedir. Bu gibi arızalarla karşılaştığınız zaman öncelikle kombinize gaz geldiğinden emin olmanız gerekir. Gaz gelmesine karşın arıza durumu devam etmekte ise R düğmesine basarak kombinize reset atın. Resetleme işleminden sonra da arıza devam ederse eğer; anakart, gaz armatörü ya da elektrotlarda sorun olabilir. Arızanın tespit edilerek çözümlenmesi için servisi aramanız gerekmektedir.

Arıza Kodu: F5

Kritik

Açıklama:

Fark basınç anahtarı problemi

Çözüm:

Hava akış arızası denilebilir. Bu arıza durumunda hava akışına yardımcı olan prosestat, fan ya da anakart gibi parçalarda sorun olabilmektedir. Dışarı uzanan hava akım borusunun yerinden çıkması halinde ya da uzatılması işleminden sonra da bu sorun yaşanabilir. Arıza onarım ve tespiti için mutlaka servisi arayın.

Türkiye'nin her yerine kombi kart hizmeti