Alarko marka Harmony D modeli kombi arıza kodları ve çözümleri. Kombinizdeki arıza kodlarını tanıyın ve sorunları çözün.
6 arıza kodu bulundu
Düşük Su Basıncı
Düşük Su Basıncı Kombi kalorifer tesisatındaki suyunun azaldığını ve yeterli su sirkülasyonunun olmadığını belirten arıza durumudur. En sık karşılaşılan sorunların başında gelir. Bu durumda kombi altında bulunan bar göstergesine bakarsanız eğer sol alt kırmızı sınırına yakındır, yani düşük demektir. Basıncı yükselttiğinizde sorun büyük ihtimalle düzelecektir. Harmony-D model kombinin altında monteli olan mavi veya siyah doldurma musluğunu sola çevirerek bar göstergesi yeşil rengin ortasına gelene kadar su eklemelisiniz. Bu değere geldiği zaman işlemi sonlandırmalı ve doldurma musluğunu kapatmalısınız. Arıza durumu düzelecektir. Arıza durumunda düzelme olmaz ise “R ” işaretli reset düğmesine basarak resetleme işlemi uygulayabilirsiniz. Sorun düzelmez ise basınç sondası arızalı olabilir. Sorun düzeliyor ancak kısa sürede tekrarlıyorsa ( Bir haftaya kadar ) sistemde kaçak olabilir yahut kombi genleşme tankında sorun olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.
Aşırı Isınma
Aşırı Isınma Kombi ekranında F1 Arıza kodu ile beraber, reset yazısı ve anahtar sembolü de belirir. Kombi eşanjöründeki su sıcaklığı maksimum değerleri geçtiği için limit termostat devreye girerek kombiyi bloke etmiş durumdadır. Bu sorunda önce “R” işaretli reset düğmesine basarak kombiye reset atın, ardından kalorifer peteklerinin ve tesisata ait vanaların açık olması gerekmektedir, kontrol ediniz. Vanalar açık ya da açtınız, kombiyi resetlediğiniz halde sonuç aynı ise; ana eşanjörde sorun olabilir, pompada sorun olabilir, üç yollu vana arızalı olabilir, kalorifer filtresi tıkalı ya da tesisatta tıkanma söz konusu olabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.
Sıcak Su NTC Arızası
F2 Arıza kodu Ekranda anahtar sembolü ile birlikte belirir. Bu durumda kombiniz sıcak su vermeyecektir. Sıcak su sensöründe sorun olabilmektedir. Ayrıca sensörün bağlı olduğu kablolarda ya da borularda da sorun olabilmektedir. Bu gibi arıza durumlarında teknik açıdan net teşhis ve çözüm için uzman desteği almak gerekir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.
Kalorifer NTC Arızası
Çözüm Arıza kodu ekranda anahtar sembolü ile birlikte görünür. Bu arıza durumunda kalorifer sensöründe sorun olabilmektedir. Tabi sensörün bağlı olduğu borunun nemlenmesi, bağlantılarda sorun olması halinde de bu problemle karşılaşılabilir. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.
Alev Yok
F4 arıza kodu Kombinin ateşleme yapamadığını belirtir. Ekranda bu arıza kodu ile beraber reset yazısı da belirmektedir. Böyle bir sorunla karşılaştığınız zaman ilk yapmanız gereken uygulama gaz giriş vanalarına bakmak olsun. Vanalar yani gaz vanaları her zaman açık şekilde kalmalıdır. Vanaları kapalı görürseniz (boru ile aynı hizada değilse) açık konuma getirmeniz (boru ile aynı hizaya getirmeniz) gerekmektedir. Gaz girişlerinin açık olduğundan eminseniz eğer R konumlu düğmeye basarak cihaza reset atabilirsiniz. Resetleme işleminden sonra sorun düzelebilir. Olur da arıza durumu devam ederse eğer bu durumda; gaz grubu, anakart ya da elektrotlarda problem olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.
Baca Sistem Hatası
Harmony-D model kombiler hermetik olduğu için bu sorunda; baca borusunun yerinden çıkması, baca fanının arızalı olması, hava prosestatında sorun olması ya da anakart arızası gibi durumlar söz konusu olabilir. Kullanıcı olarak bu arıza durumunda yapabileceğiniz herhangi bir işlem ya da uygulama yoktur. Arızanın net teşhisi ve çözümü için servis çağırmanızı tavsiye ederiz.